Veřejná pravidla
PRAVIDLA KLUBU AŠMB
Pravidla klubu jsou platná pro trenéry, plavce i rodiče plavců.
Plavecký výbor je odpovědný za chod klubu a organizaci závodů v MB. Funkce ve výboru je bez nároku na jakoukoliv finanční odměnu.
Trenéři jsou odpovědní za své plavce ve skupinách, plánování a přihlašování závodů, dohled na závodech a metodické vedení, zajištění ubytování a stravování na vícedenních závodech, podílí se na přípravě soustředění a pravidelně komunikují s výborem a s rodiči plavců. Trenéři komunikují s plavci a rodiči přes své WhatsApp skupiny a aplikaci Sportlyzer.
Plavci zodpovídají za účast na trénincích, závodech a soustředěních, dodržují kázeň a předpisy, reprezentují klub na všech závodech v oddílovém oblečení, absenci omlouvají trenérům včas přes WhatsApp skupinu, Sportlyzer nebo osobně. Plavci jsou děti a studenti do 25 let s placenými plnými oddílovými příspěvky.
Veškeré relevantní informace klubu jsou a budou uváděny a pravidelně aktualizovány pouze na webových stránkách PO AŠMB. Facebook by měl prioritně sloužit pouze pro vkládání fotek, postřehů a komentářů z jednotlivých soutěží, případně k odkazům na živé přenosy ze závodů.
Struktura a zodpovědnost výboru:
pí. Jiránková – Předseda výboru klubu, koordinace trenérů, plánování drah, plánování domácích závodů, komunikace s rodiči, svaz plaveckých sportů, komunikace s ČSPS, člen výboru Stř. Kraje plavání, Rozpočet a koordinace klubu
p. Bucha – Místopředseda klubu, koordinace trenérů, plánování drah, plánování a příprava závodů, příprava a plánování soustředění, statistiky, plavání Masters
p. Mák – Rozpočet klubu, dotace, sponzorství, controlling a plánování financí s ohledem na udržitelnost klubu, spolupráce na zajištění mediální a externí komunikace
p. Štěpánek – Správa členů na ČSPS, ČUS a NSA, zdravotní prohlídky, oddílové oblečení, FB a mediální komunikace, reklama, nábory
p. Belkacem – Zajištění a organizace domácích závodů AŠMB, zajištění školení rozhodčích a rozhodčích na závody
p. Gottwald – Zajištění a organizace domácích závodů AŠMB, zajištění školení rozhodčích a rozhodčích na závody
pí. Gamaley – Správa a průběžná aktualizace webových a FB stránek, obecná komunikace (včetně mediální a externí), spolupráce na reklamě a náborech, komunikace s rodiči
p. Novák – STK, rozpis závodů
1/ Termínovka a plán závodů
Na základě zaslaného plánu od trenérů zveřejní výbor po kategoriích plán závodů na webu klubu. Trenéři předkládají plán závodů 2x ročně (srpen, leden).
Mimořádné a nepovinné závody je povinen trenér nahlásit a odsouhlasit s výborem.
2/ Zajištění závodů
Organizace a plánování závodů je v zodpovědnosti trenérů.
Startovné pro plavce a plat trenérů na všech závodech hradí klub. Výše startovného pro Masters je dle výše placeného příspěvku (startovné hrazeno s uhrazením plného příspěvku).
Klub hradí na závodech trenéry v počtu 1 trenér na 10 závodníků. Trenéři se musí mezi sebou domluvit, kdo bude na závodech jako placený dozor.
Jakýkoliv další doprovod z řad trenérů nebo rodičů si platí všechny výdaje sám.
Klub proplácí startovné na ME a MS Masters členům Masters, kteří mají zaplacené plné příspěvky.
Informace plavcům a rodičům dávají trenéři přes WhatsApp skupiny a Sportlyzer (ubytování, strava, doprava, čas a místo odjezdu, doprovodný trenér, financování atd.).
Ubytování plavců zajišťuje trenér. Je v plné kompetenci trenéra hlídat si počty přijatých plavců na konkrétní závod, včetně odhlášek (nemoc, atd) a dle toho si zajistit nebo upravit kapacitu pro ubytování, stravu a dopravu. V případě požadavku na Mistrovství ČR nebo Pohár ČR a za předpokladu včasného dodání požadovaných informací k soutěži (místo, termín, počet plavců, doprovodný trenér nebo doprovodná osoba) zajistí ubytování výbor.
Klub přispívá plavcům pouze na ubytování na soutěžích typu Mistrovství ČR a Pohár ČR, a to v hodnotě 500 Kč na osobu a den. Neplatí pro Masters.
Ubytování na ostatních závodech si hradí plavci sami.
Stravu na vícedenních závodech zajistí pro plavce trenér spolu s ubytováním. Stravu si hradí plavci sami.
Dopravu na závody domlouvá trenér s pomocí rodičů na WhatsApp skupině a aplikaci Sportlyzer. Rodiče se vzájemně domluví o dopravě a financování cesty.
Doporučená cena na dopravu se rozpočítá dle následující rovnice: (5 Kč/km x cesta v km tam i zpět x počet aut, a to celé děleno počtem dětí).
Klub zajišťuje a hradí na žádost trenérů autobus na závody pouze za předpokladu, že je počet plavců a trenérů vyšší než 24. Dále klub hradí dopravu na Poháry ČR, MČR a finále MČR družstev do maximální obsazenosti kapacity vozů (např. 8 plavců budou hrazeny 2 vozy a nikoliv 8 vozů po jednom plavci)
Zrušení účasti plavce na závodech. V případě odhlášení závodníka po dni odhlášek je plavec povinen doložit zprávu od doktora o nemoci. V případě, že tak neučiní, uhradí klubu ušlou ztrátu za jeho přihlášené starty.
3/ Zajištění soustředění
Na základě domluvy mezi trenérem a výborem se plánuje a zajišťuje soustředění na hlavní prázdniny, a to vždy minimálně s půlročním předstihem.
Soustředění se koná vždy poslední týden v srpnu.
Je možné soustředění realizovat i několikrát ročně, vždy po dohodě s výborem např. plavecké kempy, krátkodobé několikadenní zimní soustředění apod.
Klub hradí trenéry, sportoviště, bazén, mimořádné sportovní aktivity. Pobyt a stravu hradí plavec. Doprava bude zajištěna v součinnosti s rodiči.
4/ Platba trenérům
Trenéři jsou placeni od hodiny dle platných smluv a rozvrhu tréninků. Hodnocení je podle licencí/ trenérských tříd a zapojení v klubu (např. SCM, účast na soustředěních, aktivita nad rámec základních povinností trenéra, …).
Trenéři jsou povinni hlásit každý měsíc do WhatsApp skupiny HODINY = odpracované hodiny, a to nejpozději do 2 dne po uplynutí daného kalendářního měsíce. Neučiní-li tak, nebude proplaceno. Neodhlášené hodiny/dráhy budou trenérům strženy ze mzdy.
Trenérům přísluší plat na závodech.
Ubytování trenérů na vícedenních závodech spoluhradí klub, viz bod 2.
Doprava na závody bude hrazena dle následující rovnice: (5 Kč/km x cesta v km tam i zpět), pokud trenér bude řidič a placený dozor a do maximální obsazenosti aut viz. bod 2.
Trenérům přísluší plat za účast na soustředěních.
Trenérům hradí stravu a spoluhradí ubytování na soustředěních klub viz bod 2.
Trenéři jsou povinni zapisovat pravidelně docházku plavců a trénink do tréninkového deníku Yarmill
5/ Rozdělení do skupin a plánování rozvrhu
Pouze na základě domluvy mezi výborem klubu a trenéry vzniká Soupis týmů – tj. rozdělení PLAVCŮ do skupin a drah. Za rozřazování plavců do jednotlivých skupin a na trénincích zodpovídají trenéři s přihlédnutím k dosaženým výsledkům na závodech a přístupu na tréninku. Za zajištění kapacity drah v bazénech je zodpovědný výbor. Není možné akceptovat požadavky rodičů a plavců.
Aktuální rozřazení plavců do skupin je k dispozici na webu klubu v sekci „Tým“. Jednotlivým skupinám odpovídají příslušné členské příspěvky viz webové stránky klubu v sekci „Příspěvky“. Pro medailisty MČR a Pohárů ČR platí slevy za individuální medaili.
Pokud jsou plavci v prodlení se zaplacením členských příspěvků nebo doplatků za ubytování na závodech či soustředěních v délce přesahující 30 kalendářních dní má klub právo tyto plavce nepřihlašovat na další závody nebo v krajním případě odhlásit z klubu (tzn. 1 rok bez závodů).
Dráhy v obou bazénech (Štěpánka a Sokolovna) hradí výbor.
6/ Povinnosti plavce
Plavec je povinen účastnit se tréninků, povinných závodů a soustředění, jejichž termíny určuje trenér. Neúčast řešit pomocí omluvenek trenérovi – včasná omluva absence přes WhatsApp skupiny.
Na trénink a závody si plavec zajistí vše dle podrobného seznamu uvedeného na webu klubu v sekci „S sebou“, případně se plavec obrátí s dotazem na svého trenéra.
7/ Předávání informací a komunikace
Výbor realizuje pravidelné informační schůzky s trenéry a rodiči 2x ročně, a to vždy při zahájení dané sezóny.
Schůzky výboru se konají většinou na pravidelné týdenní/dvoutýdenní bázi a jsou otevřené pro trenéry, plavce a rodiče. O termínu, času a místu schůzek podá informaci na vyžádání kdokoliv z členů výboru.
Veškeré relevantní a aktuální informace vztahující se ke klubu jsou k dispozici pouze na webových stránkách klubu. Facebook slouží k mediální prezentaci.
WhatsApp skupiny a Sportlyzer slouží ke komunikace mezi trenéry a rodiči a k informacím ohledně závodů (doprava, ubytování, strava atp.)
Dne 17.01.2025 v Mladé Boleslavi
Dokument byl podepsán členy výboru: